s e a r c h

17.3.15

folkehøgskole, folkegøyskole



Gol. Two weeks ago I had just finished a full day of photographing, interviewing and observing. Folkehøgskole is my all-time favorite school system and I wish every country would have something like this, so every single person could go there.

After almost 7 years of finishing my own year at folkehøgskole, it was a big big pleasure to be invited and stay at Hallingdal Folkehøgskule for some days. I got to talk to two Dutch students who are there for the year and wasn't only surprised by their stories, but also by the fact that even though this wasn't my bubble, I definitely got this folkehøgskole-feeling back. It might have been the wooden walls and pretty living room, the library or the inside jokes and laughter filling the school every single second, or maybe just the fact that even though they have wifi now, people need to hand in their phones every single day and simply unplug. To really get into that bubble - the world's prettiest bubble.

3 opmerkingen:

  1. Folkehøgskole var for meg veldig fint og veldig tøft. Jeg trives veldig godt med å være alene, så å alltid være omringet av så mange var vanskelig, spesielt siden jeg ble kjent med så få. Men jeg er glad jeg gikk der, og vennene jeg fikk der har jeg enda! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Og dét er nok en fin ting :)
    Jeg hadde det heller ikke bare fint og ble også kjent med få, siden kullet vårt ikke var så veldig hyggelig (er det lov å si?) og mer enn halvparten orket ikke snakke engelsk med meg eller bruke litt lengre tid på å forklare ting på norsk. Det gjorde det vanskelig, men nå som jeg har snakket med så mange om folkehøgskole og lest mye om tankene bak osv skulle jeg ønske jeg kunne ta et sånt år en gang til. Eller bare noen uker, kanskje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marlou! Ik lees altijd al je posts, maar reageer eigenlijk bijna nooit. Foei! Wilde je even melden dat ik het artikel over je knie fijn vond lezen, wat schrijf jij toch leuk! Oh en ik tagde je ook voor de self-care tag. Ik weet eigenlijk niet of jij ooit een tag overneemt op je blog, maar ben toch heel benieuwd naar hoe jij naar de wereld kijkt! Dus let me know als je hem besluit in te vullen, hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen